Główne rodzaje bram garażowych dostępnych na rynku

Wybierając bramę do naszego garażu, musimy uwzględnić kilka kwestii. Jednakże najistotniejszym parametrem jest sposób otwierania danej bramy garażowej. Decyzję o sposobie osłonięcia naszego garażu najlepiej podjąć już podczas planowania budowy domu. Tylko w ten sposób, będziemy mieli pewność, że zakupiona brama będzie idealnie pasowała do otworu wejściowego do garażu. Producenci mają do zaoferowania liczne ciekawe rozwiązania. Nasz wybór zależy także od tego, jakim budżetem dysponujemy. W miarę możliwości powinniśmy kupić taką bramę garażową, która cechuje się wysoką termoizolacyjnością oraz porządnymi zabezpieczeniami antywłamaniowymi. Nie możemy również zignorować aspektu estetycznego oraz komfortu użytkowania.

Najpopularniejszy wariant – brama segmentowa górna

Do budowy skrzydła bramy garażowej http://www.nowakbramy.pl/oferta/garazowe-segmentowe/ używa się od trzech do sześciu segmentów. Do ich zabezpieczenia służą specjalne uszczelki. W przeciwnym razie połączenia byłyby narażone na negatywne działanie warunków atmosferycznych. Podczas produkcji tego typu bramy garażowej używane są liczne profile ze stali ocynkowanej o różnej grubości. Do ich pokrycia służy blacha stalowa, a powłoka z farby proszkowej sprawdzi się w roli wykończenia. Alternatywne materiały to drewno, aluminium bądź okleina z tworzywa sztucznego. Wewnątrz każdego segmentu umieszczona jest warstwa izolacyjna w postaci styropianu lub pianki poliuretanowej. Na ścianach i suficie naszego garażu należy zainstalować prowadnice. Pozwalają one na przesuwanie segmentów bramy garażowej i schowanie ich pod sufitem. Takie rozwiązania sprawia, że nie potrzebujemy przygotować wolnego miejsca przed garażem. Model segmentowany górny najlepiej sprawdza się tam, gdzie wyjazd z budynku znajduje się w linii ogrodzenia. Koszt tego typu bramy zależy od tego, czy jest ona ocieplana. Więcej zapłacimy również za model z napędem.

Alternatywne rozwiązanie – model segmentowy boczny

Chociaż takie bramy garażowe nie są równie popularne co wariant górny, z pewnością docenią je właściciele niski i szerokich garaży. Różnią się jedynie tym, że skrzydło bramy po otwarciu zachodzi na jedną ze ścian pomieszczenia. Dlatego też prowadnice trzeba montować na podłodze i suficie. Ten sposób otwierania bramy garażowej ma interesującą zaletę. Mianowicie nie musimy czekać, aż się całkowicie otworzą. O wiele szybciej dostaniemy się do środka, jeżeli chcemy wprowadzić nasz rower do garażu. Wszystkie bramy segmentowe łączy fakt, że zajmują wyjątkowo mało miejsca. W obu wariantach skrzydło nie wysuwa się poza obrys budynku i tym samym pasuje do budynków z krótkimi podjazdami. Takie bramy garażowe są nie tylko wyjątkowo szczelne, ale również łatwy w obsłudze. Bez większych problemów dopasujemy je do dowolnego otworu. Z drugiej strony, zmuszeni jesteśmy poświęcić jedną ze ścian naszego garażu do obsługi skrzydła bramy. Bardzo często dochodzi do zabrudzenia dolnej prowadnicy. Musimy więc ją regularnie czyścić, aby segmenty przesuwały się bezproblemowo. Koszt tego rozwiązania jest znacznie większy niż w przypadku bramy segmentowej górnej. Z powodu niskiej popularności modelu bocznego, znacznie trudniej znaleźć taki produkt na rynku.

Brama w przystępnej cenie – model uchylny

W przeszłości to właśnie ten rodzaj bramy garażowej był najczęściej używany. Dopiero stosunkowo niedawno musiał ustąpić pola bramom segmentowym. Jednakże wiele osób mimo wszystko decyduje się na wybór takiej osłony do swojego garażu. Wynika to przede wszystkim z jej niskiej ceny w porównaniu do innych rozwiązań dostępnych na rynku. Brama uchylna wyróżnia się również swoją prostą konstrukcją. Prowadnicy unoszą skrzydło, które najpierw zachodzi nad wjeżdżające auto, a następnie chowa się pod sufitem naszego garażu. Przeważnie do ich produkcji stosowana jest aluminium lub stal. Z kolei do wykończenia wystarczy okładzina z PVC lub drewna. Są to bramy garażowe http://www.nowakbramy.pl/o-firmie/, które możemy zamontować w pomieszczeniach z niskim nadprożem – wystarczy, że jego wysokość wyniesie 10 cm. Niestety nie są zbyt szczelne i będzie z nich uciekała duża ilość ciepła. Co więcej, nasz podjazd musi być wystarczająco długi. Standardowe skrzydła wysuną się na odległość przynajmniej 1 metra.

Czy warto kupić bramę rolowaną?

Składa się z licznych wąskich lameli wykonanych z aluminium lub ewentualnie stali. Podobnie jak w bramach segmentowych, ich wnętrze wypełniane jest materiałem izolacyjnym. Wszystkie lamele są połączone ze sobą przegubowo na całej długości skrzydła. W rezultacie powstaje swoisty pancerz, który następnie nawijamy na specjalny wał umieszczony wewnątrz kasety. Ta z kolei zostaje zainstalowana zaraz nad otworem wjazdowym do naszego garażu. Ten typ bramy garażowej jest zarówno szczelny, jak i wygodny w obsłudze. Na ich zakup decydują się ludzie, którzy z jakichś powodów nie mogą zamontować w swoim garażu bramy segmentowej. Zazwyczaj wynika to z braku miejsca pod sufitem. Z drugiej strony musimy znaleźć wystarczająco dużo wolnej przestrzeni, aby móc zamontować kasetę z wałem. W ostateczności możemy zainstalować ten mechanizm na zewnątrz garażu.