Co to jest reklama podprogowa?

Co to jest reklama podprogowa?

Reklama jest niezwykle ważną rzeczą, jeżeli chodzi o marketing we współczesnym świecie. Oczywiście form reklamy jest niezwykle dużo, tak samo, jak są one różnie oceniane, zarówno z punktu widzenia skuteczności, jak i z punktu widzenia etyki. Warto jest porozmawiać o różnego rodzaju formach reklamy oraz omówić sobie te formy reklamy, które mogą zostać uznane za nieetyczne bądź niezgodne z prawem. Tutaj mamy na względzie przede wszystkim reklamę podprogową.

Czym jest reklama podprogowa?

Reklama podprogowa jest to nowa forma reklamy, która ma za zadanie w niepostrzeżony sposób przemycić do naszej podświadomości pewnego rodzaju sugestie, mające na celu skłonić nas do podejmowania odpowiednich działań, które mogą być związane na przykład z decyzjami zakupowymi. Jest to więc reklama wizualna. Pojęcie reklamy podprogowej pojawiło się w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Pojawiło się ono, ponieważ w Stanach Zjednoczonych jeden z naukowców, zwrócił uwagę, że różnego rodzaju obrazy wyświetlane poklatkowo w filmach, mogą sprawić, że ludzie są bardziej podatni na sugestie. Temat ten jest bardzo kontrowersyjny. W powszechnej opinii reklama podprogowa jest to element sterowania umysłem. Badania psychologiczne mówią jednak, że samo działanie reklamy podprogowej jest w największym stopniu minimalne, a żeby w ogóle można było osiągnąć jakiś znaczący rezultat, musi być obecnych jeszcze kilka czynników. Podprogowo umieszczona w reklamie sugestia, żebyśmy kupili napój, nie działa, dopóki nie czujemy pragnienia, a próby skierowania nas na konkretną markę, raczej nie przynosiły oczekiwanych rezultatów. Produkcja reklam podprogowych jest w wielu krajach albo zakazana, albo dość mocno ograniczona, dlatego w zasadzie nie opłaca się w nią inwestować, tym bardziej że efekt w postaci sprzedaży jest raczej mało odczuwalny.

Reklama w Internecie

Co to jest reklama podprogowa?Obecnie za jedną z najbardziej skutecznych form reklamy, uznawana jest reklama w Internecie. Mówimy tutaj o tak naprawdę szeroko pojętej reklamie w Internecie, ponieważ form reklamowania się w internecie jest naprawdę bardzo dużo. Podstawową formą reklamy jest nasza własna strona internetowa i trzeba to podkreślić, że właściwie każdy, kto prowadzi działalność usługową czy handlową, jeżeli chciałby zwiększyć swoje obroty, to powinien w taką formę reklamy inwestować. Przede wszystkim musimy mieć dobrą stronę internetową i musi być ona dobrze wypozycjonowana, co oznacza, że jeżeli ktoś będzie szukał danych usług lub produktów w wyszukiwarce, to nasza firma musi wyświetlać się najlepiej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Innymi formami reklamy internetowej może być na przykład wyświetlanie naszej reklamy w przerwach w filmach na YouTube lub po prostu nasza obecność w mediach społecznościowych. Skuteczna reklama w internecie najczęściej wymaga zatrudnienia specjalistycznej firmy do tego, aby prowadzić taką kampanię, ponieważ środki, które na to idą, są już na tyle duże, a metody są tak wyspecjalizowane, że samodzielnie będzie bardzo ciężko nam się z taką reklamą przebić, a jeżeli nawet uda nam się, to będzie to wymagało sporego nakładu pracy oraz będzie konieczne zdobycie odpowiedniej wiedzy, która często zahacza już o wiedzę fachową z tego zakresu.

Różnego rodzaju reklamy graficzne

Nie bez znaczenia we współczesnym świecie jest, tak zwana tradycyjna reklama. Do tych form reklamy możemy zaliczyć na przykład różnego rodzaju materiały promocyjne, takie jak firmowe kubki, ulotki czy koszulki, jak i na przykład odpowiednio zaprojektowane logo, które będzie na przykład widniało na naszym szyldzie. Szczególnie dotyczy to tych działalności gospodarczych, które nie są prowadzone na szeroką skalę. Jeżeli na przykład prowadzimy salon fryzjerski, a w naszej miejscowości są jeszcze dwa lub trzy inne, to możemy zbudować naszą renomę na tym, że mamy profesjonalne logo. Jest ono ładnie wyeksponowane nad wejściem do naszego zakładu fryzjerskiego, więc istnieje naprawdę bardzo duże prawdopodobieństwo, potwierdzone badaniami, które stwierdzają wprost, że tego typu forma reklamy może być dla nas w rzeczywistości najbardziej skuteczna, jeżeli prowadzimy małą działalność gospodarczą.

Obecność na forach internetowych

Jeżeli prowadzimy jakąś działalność gospodarczą, to możemy mieć niemal stuprocentową pewność, że w związku naszą branżą, powstało już jakieś forum internetowe (lokalne czy to o zasięgu ogólnokrajowym). Chociaż temat ten zalicza się do formy reklamy internetowej, to należy go poruszyć w osobnym punkcie. Dobrze jest czasem wejść na takie forum i spróbować znaleźć informacje, odnośnie do tego, jak nasze przedsiębiorstwo jest na takim forum postrzegane (pozytywnie czy negatywnie). Czy są jakieś sugestie odnośnie do tego, że działa no w jakiś sposób nieprawidłowo lub dla klienta, pewne rzeczy są uciążliwe. Jeżeli zastosujemy się do tych sugestii, możemy bardzo szybko odnieść sukces, ponieważ dostosujemy się do wymagań naszego klienta. Dodatkowo wprowadzając usprawnienia, możemy o nich na takim forum informować, dzięki czemu mamy darmową reklamę wśród zainteresowanych ludzi.